00-31-492-210200 info@bizzee.nl

VEEL GESTELDE VRAGEN EN DE ANTWOORDEN

ALGEMEEN

ZIJN EXACT ONLINE EN MAMUT 100% GELIJK?

Uiteraard is dit niet het geval. Even los van het feit dat Exact Online een cloud oplossing (dus via internet en een browser te benaderen), zijn er ook functionele verschillen. Wel ervaren wij dat deze niet erg groot zijn en dat het merendeel van de processen en werkwijze compatibel zijn bij beide systemen. Het werken met Exact Online zal dus geen grote verschillen teweegbrengen! Bovendien kunt u Exact Online 30 dagen vrijblijvend testen via deze link.

HOE ZIT HET MET DE VEILIGHEID EN PRIVACY VAN MIJN GEGEVENS?

De dataopslag van de Exact Online administratie wordt opgeslagen in een beveiligd Britse datacentrum van Rackspace. Deze organisatie is tevens ISO 27002 gecertificeerd. Weliswaar staan de gegevens opgeslagen in Groot-Britannië, maar toch vallen deze onder Nederlands recht en natuurlijk is de strenge Europese wetgeving op het gebied van privacy van toepassing. Je bent en blijft dus altijd eigenaar van je eigen gegevens.

Het inloggen en werken in Exact Online gebeurt daarnaast alleen met een beveiligde HTTPS verbinding. Dit is een verbinding die wereldwijd gebruikt wordt door bijvoorbeeld banken, overheden en veiligheidsdiensten. De versleuteling van alle gegevens gebeurd via een crypto-sleutel en met behulp van een SSL-certificaat van Verisign. Dit is een betrouwbare en internationaal erkende certificaatautoriteit (CA), een poortwachter voor de uitgifte van dit soort certificaten.

WIE HEEFT TOEGANG TOT MIJN GEGEVENS?

Buiten uzelf en uw accountant heeft niemand ook maar iets te maken in uw administraties. Daarom heeft Exact ervoor gezorgd dat – buiten een zeer beperkt aantal systeembeheerders, die daarvoor hoog gecertificeerd zijn – niemand anders bij uw gegevens kan komen. Alles wordt versleuteld opgeslagen, zelfs bij het maken van noodback-ups komt er geen mens aan te pas.

WANNEER KOMEN ER UPDATES VOOR EXACT ONLINE?

Natuurlijk wordt Exact Online ook bijgewerkt om zo nieuwe mogelijkheden en stabiliteit te kunnen bieden. Het bijwerken van Exact Online gebeurt ’s nachts en op regelmatige basis. Op deze manier ondervindt bijna niemand hier enige hinder van. In het geval dat er een grote onderhoudsbeurt gepland staat wordt dit altijd door Exact ruim van te voren aangekondigd.

MAAKT EXACT OOK BACK-UP'S?

Het maken van noodback-ups van uw gegevens door Exact gebeurt volledig automatisch. Vanwege veiligheidsredenen kan Exact GEEN noodback-ups aan u geven. Maak in plaats daarvan uw eigen back-ups aan. Kijk daarvoor in de helpdocumentatie van Exact Online.

MIGRATIE

HOEVEEL TIJD KOST EEN MIGRATIE VAN MAMUT NAAR EXACT ONLINE?

Dat is op voorhand lastig te zeggen. Veel hangt af van de gegevens welke gemigreerd dienen te worden, de gekozen versie en de verdeling van werk. Over het algemeen zouden een aantal dagen moeten volstaan. Uiteraard inventariseren wij op voorhand welke factoren bij u meespelen en kan zodoende een kwalitatieve prognose worden afgegeven.

MOET IK BETALEN VOOR DE MIGRATIE NAAR EXACT ONLINE?

Ja en nee. Ja, als het gaat om het inrichten van het systeem en het (eventueel) meenemen van historische gegevens uit Mamut, nee, als het gaat om het volgen van trainingen (zowel online als klassikaal) en is ook geen sprake van opstart- of licentiekosten. Voor het inrichten van het systeem zijn zogenaamde “Getting Started”-pakketen voorhanden. Met de “Getting Started” richten onze experts Exact Online voor uw in tegen een eenmalige, vaste prijs. Wel zo overzichtelijk. Uw Exact Online pakketsamenstelling bepaald het in te zetten Getting Started pakket en start met 1 dag voor een eenvoudige financiële omgeving tot 5 dagen voor de meest uitgebreide productie-variant.

MAMUT

WIE ZEGT HET ONDERHOUD BIJ MAMUT OP?

De service-/gebruikersovereenkomst van Mamut loopt 12 maanden en dient per aanvang te worden voldaan. Het zou dus zéér vervelend zijn als er zowel voor Mamut, als voor Exact Online betaald moet worden. Uiteraard is dit voor een korte periode (tijdens de implementatie van Exact Online) onvermijdbaar, maar daarna is onhandig en onwenselijk.

U kunt de contractuele relatie met Visma, zonder reden, beëindigen door schriftelijke opzegging uiterlijk drie maanden voor het aflopen van de huidige looptijd van de overeenkomst, anders loopt deze weer voor een periode van 12 maanden! De vervaldatum van de serviceovereenkomst vindt u op uw Visma-factuur of in Mamut via Help-Info. Schriftelijke opzegging mag middels elektronische communicatiemiddelen, waaronder e-mail.

LET OP! Het opzeggen is dus niet iets wat Bizzee kan verzorgen en onze ervaring is dat Visma zéér fanatiek en inflexibel is in het innen van reeds gefactureerde bedragen, regel dit dus op tijd en voorkom dubbele kosten!

TIP! Als u overweegt te stoppen met Mamut, zeg dan vandaag het onderhoud op! Verlengen kan, voor zover wij en onze klanten hebben ervaren, alsnog bij Visma.

Inhoudelijke informatie over de Mamut gebruikersovereenkomst, staat hier.

KRIJG IK SERVICEKOSTEN TERUG VAN MAMUT?

Een begrijpelijke vraag, maar onze ervaring is dat Visma hieraan geen medewerking verleend. Voorkom dus dubbele kosten en lees op deze pagina hoe u uw Mamut serviceovereenkomst kan opzeggen.

BENIEUWD NAAR WAT BIZZEE VOOR U KAN BETEKENEN?

We informeren u graag onder het genot van een heerlijke kop koffie!